FANDOM

El iPod es un reproductor de MP3 creado por Apple que se utiliza por Solid Snake en Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. Fue diseñado para funcionar de la misma manera que el iPod real, con el uso del analógico derecho del mando para controlarlo. El iPod está en el inventario desde el principio del juego y viene con nueve canciones y los primeros Integral Podcasts de Ryan Payton de serie. Otras canciones pueden ser encontradas a través del juego, y nuevas canciones y podcasts están disponibles para descargar desde internet en la opción "Extra" del menú principal del juego, y se pueden desbloquear utilizando contraseñas en la pantalla correspondiente.

Canciones

Desde el comienzo

Las siguientes 9 canciones están desde el comienzo del juego

Cancion Artista Álbum
Backyard Blues The Radio Club HIDECHAN! Radio 2.5
Calling To The Night Natasha Farrow Metal Gear Solid: Portable Ops
Metal Gear 20 Years History: Part 1 Norihiko Hibino Metal Gear 20th Anniversary Music Collection
Oishii Two-han Seikatsu Two Han Princess HIDECHAN! Radio 2.5
Sea Breeze Sergei Mantis Metal Gear Solid 3: Healin' Tracks
Taking on the Shagohod Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid 3
Test Subject Burns Kojima Productions Sounds Metal Gear Acid 2
Who Am I Really? Norihiko Hibino, Kiyozuka Shinya Metal Gear 20th Anniversary Music Collection

Para encontrar

Hay numerosas canciones para el Ipod. Las canciones van desde Metal Gear pasando por Metal Gear Solid, también como otras de Kojima Production.

Cancion Artista Álbum Localizacion Efectos
Beyond the Bounds Maki Kimura ANUBIS Act 4, Tank Hanger room on upper floor after power is turned on Incrimenta el poder de Snake para dejar que.O a cualquier oponente sin ninguna arma letal
Big Boss Norihiko Hibino Metal Gear Solid Bande Dessinée 2 Achieve the Big Boss emblem Incrementa el poder de Snake de dejar que.O y exactitud
Bio Hazard Konami Kukeiha Club Snatcher Act 3, Midtown, hold-up resistance member Causa que Soldados que Snake sostenga griten
Boktai 2 Theme Kojima Productions Sounds Boktai 2: Solar Boy Django Act 2, Misión Briefing †
Bon Dance Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid 3: Snake Eater Act 2, Marketplace
Destiny's Call ~ Break For The Fortress Norihiko Hibino Metal Gear Solid: Portable Ops Act 1/2, Gift from Militia/Rebel Members ^ Causa que soldados que Snake sostenga sientan rabia
Flowing Destiny Maiko Horisawa Zone of the Enders Act 4, Canyon along the rocky walls Causa que soldados que Snake sostenga lloren.
Inorino Uta Two-Han Princess HIDECHAN! Radio 2.5 Act 1, Misión Briefing †
Level 3 Warning Konami Kukeiha Club Metal Gear 2: Solid Snake Act 1, Advent Palace
Love Theme (Action Versión) Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots / Super Smash Bros. Brawl Act 1/2, Gift from Militia/Rebel Members ^ Causa que soldados que Snake sostenga lloren..
Lunar Knights Main Theme Kojima Productions Sounds Lunar Knights Act 4, Misión Briefing †
Metal Gear 20 Years History: Part 2 Norihiko Hibino Metal Gear 20th Anniversary Music Collection Act 4, Warhead Storage Building B2.
Metal Gear 20 Years History: Part 3 Norihiko Hibino Metal Gear 20th Anniversary Music Collection Act 2, South América Confinement Facility. In room with beds inside the house
Metal Gear Solid Main Theme (The Document Remix) Kojima Productions Sounds The Document of Metal Gear Solid 2 Act 5, Under hatch to the left at the beginning of área
MPO+ Theme Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid: Portable Ops+ Act 1/2, Gift from Militia/Rebel Members ^ Causa que soldados que Snake sostenga arian
Old L.A. 2040 Konami Kukeiha Club Policenauts Act 4, Otacon's Computer. Password: 78925 Incrementa la exactitud de Snake.
On Alert Kojima Productions Sounds Metal Gear Acid Act 3, Midtown N Sector
One Night in Neo Kobe City Konami Kukeiha Club Snatcher Act 3, Midtown, hold-up PMC Causa que soldados que Snake sostenga rian.
Policenauts End Title Konami Kukeiha Club Policenauts Act 4, Otacon's Computer. Password: 13462 Causa que soldados que Snake sostenga caigan en sueño
Rock Me Baby 66 Boys Metal Gear Solid 3: Snake Eater Act 2, Confinement Facility on a tiny island to the southeast Aumenta la velocidad de recuperación de Vida si Snake esta de arrodillas.
Sailor Starry que Metal Gear Solid 3: Healin' Tracks Act 2, Vista Mansión between the east wall and a cargo contenedor Aumenta la velocidad de recuperación de Vida si Snake esta de arrodillas
Shin Bokura no Taiyou Theme Kojima Productions Sounds Shin Bokura no Taiyou Act 3, Misión Briefing
Show Time Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid: Portable Ops Act 1/2, Gift from Militia/Rebel Members ^ Causa que soldados agarrados por Snake griten
Snake Eater Cynthia Harrell Metal Gear Solid 3: Snake Eater Obtain all 40 Ranks/Emblems Causa daño de aturdimiento de Snake en aumento, los soldados en poder de Snake se queda dormido, las manos de Snake no se sacude cuando francotiradores, y la tasa de recuperación de Snake mientras se está acostado aumenta.
Subsistence Action Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid 3: Subsistence Play 1 Online Match with at least 2 players. Or enter mgo2play in Passwords Incrementa la exactitud de Snake.
Test Subject's Duality Kojima Productions Sounds Metal Gear Acid 2 Act 3, Midtown S Sector
The Best Is Yet To Come Aoife Ni Fhearraigh Metal Gear Solid Act 4, Snow Field. Just before the "Disc Change" Codec scene.
The Essence of Vince Kojima Productions Sounds Metal Gear Acid 2 Act 3, Echo's Beacon
The Fury Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid 3 Act 2, in the Cabe Valley Village in badly burned building
Theme of Solid Snake Konami Kukeiha Club Metal Gear 2: Solid Snake Act 1, Millennium Park
Theme Of Tara Konami Kukeiha Club Metal Gear Act 1, Militia Safehouse. Just before seeing the unmanned flying-bomber on the table.
Warhead Storage Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid Act 4, Tank Hanger. Upper floor ventilation shaft.
Yell "Dead Cell" Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty Act 4, Casting Facility North
Zanzibarland Breeze Mutsuhika Izumi Metal Gear Music Collection Act 1, Urban Ruins before cutscene

^ Cuando se pone a una militia/rebel revisandolo (usando el boton triángulo).

†En ciertas etapas del Misión Briefing usando el MkII o el MkIII (usando select para help/controls).

Descargables

Las siguientes canciones están disponible si tu usas "Extras" desde el menú

Song Name Artist Álbum Released Info
Conclusión Kojima Productions Sounds MGS4 Another Side June 12th 2008 La canción que representa la pelea final de Solid Snake para poner fin a la insurrexcion de Liquid
HIND D Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid June 26th 2008 La canción del Hind D pilotado por Liquid Snake de Metal Gear Solid
Battle Of Highland Kojima Productions Sounds MGS4 Another Side July 10th 2008 Diseñado para acompañar las batallas en América del Sur. Diferente de la música del Sur del juego de combate estadounidenses, posee un tono más étnico.
Harrier Norihiko Hibino MGS2 Digital Graphic Novel July 24th 2008 Una nueva tema para el Harrier compuesto por Norihiko Hibino para [Metal Gear Solid 2: Digital Graphic Novel].
Love Theme ~hum versión~ Kojima Productions Sounds MGS4 Another Side August 07th 2008 MGS4 "Love Theme" sin letra. Una versión de guitarra organizados de manera diferente de la original.
Battle Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid 2 August 21st 2008 Música de batalla del capítulo Planta. Las partes de percusión fueron frase en la muestra para llevar a cabo una sensación de velocidad durante las batallas.
Forerunner Kojima Productions Sounds MGS4 Another Side September 04th 2008 Una pista que representa a Old Snake unirse a una lucha intensa como el salvador de los milicianos. Un tema original hecho para MGS4.
The Pain Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid 3 September 18th 2008 Música de la batalla con The Pain
On the Edge Kojima Productions Sounds MGS4 Another Side October 02nd 2008 Una canción para Snake, un soldado que luchó a su manera a través de los campos de batalla en todos los rincones del mundo.
POLICENAUTS MEDLEY Konami Kukeiha Club Policenauts October 16th 2008 Una melodía de la intensa batalla de POLICENAUTS.
War has Changed Kojima Productions Sounds MGS4 Another Side October 30th 2008 Una original música para el tráiler de MGS4 en el 2005 Tokio Game Show.
Escape Through The Woods Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid 3 November 14th 2008 Una mezcla de música de fondo cuando Eva y Snake escapan atraabes de los árboles
Balance Lost Kojima Productions Sounds MGS4 Another Side November 27th 2008 Una música inspirada en el caos del campo de batalla
MANTIS' HYMN Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid December 11th 2008 Psycho Mantis theme de METAL GEAR SOLID.
View of Deep Snow Tomoaki Hirono MGS4 Another Side December 25th 2008 A song that resonates throughout the snowy battlefield, almost a prayer to soothe the souls of soldiers. A Christmas song, dedicated to all the fans and to Old Snake, from everyone at Kojima Productions!
Leo! Leo! Kojima Productions Sounds ANUBIS January 15th 2009 From "Zone of the Enders: The 2nd Runner", the battle theme of Leo, the protagonist of the original Z.O.E. and pilot of the Vic Viper. A tune using the classic "Gradius" motif.
CHAIR RACE Norihiko Hibino MGS4 Another Side January 29th 2009 Announced at E3 in 2005, this track was produced for MGS4's first teaser tráiler with musical chairs taken as the song's theme.
La Clown Kojima Productions Sounds Metal Gear Acid February 12th 2009 La Clown battle theme from "METAL GEAR AC!D".
Enclosure (MGS4 Versión) Kojima Productions Sounds MGS4 Another Side February 26th 2009 An arranged versión of "Enclosure" from MGS1. A track that recalls MGS1 as well as the world that has entangled Old Snake.
Arsenal's Guts Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid 2 March 13th 2009 Arsenal Gear infiltration music.
Everything Begins Kojima Productions Sounds MGS4 Another Side March 26th 2009 This song from Metal Gear Solid 4 has "Blessing" as its theme.
Ray Norihiko Hibino MGS2 Digital Graphic Novel April 09th 2009 Theme of Metal Gear RAY, an original, new track for "Metal Gear Solid 2: Digital Graphic Novel".
At Dawn Kojima Productions Sounds MGS4 Another Side April 23rd 2009 This song from Metal Gear Solid 4 has "The dawn of a frightening new world" as its theme. Part of the title track from the original Metal Gear Solid is used as a motif.
VR TRAINING Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid May 07th 2009 VR training background music from "METAL GEAR SOLID". The song itself is an arrangement of "Theme of Tara" the main theme of "METAL GEAR".
FATHER AND SON Kojima Productions Sounds Metal Gear Solid 2 May 21st 2009 Raiden vs Solidus background music from "METAL GEAR SOLID 2". A cool drum and bass track that captures the grandeur of the epic last battle.
Confession Nobuko Toda MGS4 Another Side June 04th 2009 The final downloadable song for MGS4 players from Kojima Productions.

Con contraseñas

Las siguientes canciones son desbloqueables desde el menu de extras en el apartado "Introuducir Contraseña".

Cancion Artista Álbum Contraseña
Desperate Chase Harry Gregson-Williams Metal Gear Solid 4 "thomas" (por Thomas Jefferson)
Gekko Harry Gregson-Williams Metal Gear Solid 4 "george" (de George Washington)
Midnight Shadow Harry Gregson-Williams Metal Gear Solid 4 "theodore" (por Theodore Roosevelt)
Mobs Alive Harry Gregson-Williams Metal Gear Solid 4 "abraham" (de Abraham Lincoln)
Subsistence Action "mgo2play"

Podcasts

There are also podcasts that you can listen to in-game. The service was originally created by Ryan Payton, and was suspended when Payton left Kojima Productions. On December 18th the podcast returned without Payton. It was updated "bi-weekly" starting January 08th. It is available in the Extra's menú as Downloadable Content. As of the 05/14/2009 podcast, the new host Sean Eyestone revealed that the Integral Podcast would be ending, the Kojima Productions Report however will continue. The final episode was uploaded on: 05/28/2009.

Podcast Released Length Description
Metal Gear Solid 4 Integral Podcast 01 June 12 2008 9:17 Included with game
Metal Gear Solid 4 Integral Podcast 02 December 18 2008 4:05 Release Notification
Metal Gear Solid 4 Integral Podcast 03 January 09th 2009 18:19 Secrets and hidden elements from the making of the game as told by the MGS4 staff, as well as introduction to strategy. Recommended listening location: ACT 1 / "Advent Palace" (The building where Snake meets with Rat Patrol)1F Lobby.
Metal Gear Solid 4 Integral Podcast 04 January 22nd 2009 25:44 Secrets and hidden elements from the making of the game as told by the MGS4 staff, as well as introduction to strategy. Recommended listening location: ACT 2/ "Mountain Trail" (Immediately after the Laughing Octopus battle).
Metal Gear Solid 4 Integral Podcast 05 February 05th 2009 21:34 Secrets and hidden elements from the making of the game as told by the MGS4 staff, as well as introduction to strategy. Recommended listening location: ACT 2/ "Mountain Trail" (PART 2) From the boulder in front of the waterfall in the river.
Metal Gear Solid 4 Integral Podcast 06 February 19th 2009 27:38 Secrets and hidden elements from the making of the game as told by the MGS4 staff, as well as introduction to strategy. Recommended listening location: ACT 2/ "Power Station" (Starting point).
Metal Gear Solid 4 Integral Podcast 07 March 3rd 2009 21:27 Secrets and hidden elements from the making of the game as told by the MGS4 staff, as well as introduction to strategy. Recommended listening location: ACT 2/ "Confinement Facility" (Starting point).
Metal Gear Solid 4 Integral Podcast 08 March 19th 2009 27:11 Secrets and hidden elements from the making of the game as told by the MGS4 staff, as well as introduction to strategy. Recommended listening location: ACT 3/ Eastern Europe "Midtown" (Starting point). From the start of Act 3, after leaving the station.
Metal Gear Solid 4 Integral Podcast 09 April 02nd 2009 29:03 Secrets and hidden elements from the making of the game as told by the MGS4 staff, as well as introduction to strategy. Recommended listening location: ACT 3/ Eastern Europe "Midtown" NW Sector Sewer.
Metal Gear Solid 4 Integral Podcast 10 April 16th 2009 34:35 Secrets and hidden elements from the making of the game as told by the MGS4 staff, as well as introduction to strategy. Recommended listening location: Act 4/ "Shadow Moses". From the heliport in the Shadow Moses Stage.
Metal Gear Solid 4 Integral Podcast 11 April 30th 2009 30:16 Recommended listening location: Act 4 / "Shadow Moses". From the first floor entrance of the nuclear warhead storage building in the Shadow Moses stage.
Metal Gear Solid 4 Integral Podcast 12 May 14th 2009 27:01 Recommended listening location: Act 5 / "Outer Haven". From the Ship Bow at the start of the Outer Haven stage.
Metal Gear Solid 4 Integral Podcast 13 May 28th 2009 27:46 The Final episode. Recommended Listening location: anywhere. This episode is about sound production. MGS4's Sound Director Sotaro Tojima is interviewed. Thank you everyone for listening and tuning in!

Trivia

  • Al escuchar ciertas canciones, Sunny bailará por ellas, algo que se puede ver en el menú de pausa. Las Bellas, además, cantarán karaoke en la pantalla blanca (Oishii Two-han Seikatsu, por ejemplo).
  • La inclusión del iPod en el juego fue muy criticada como una promoción que distrae. Sin embargo, no es inusual que el personal militar utilice iPods en combate. Particularmente, BulletFlight, una aplicación para iPod Touch que hace cálculos balísticos, se usa bastante por francotiradores Americanos en la realidad.

También en FANDOM

Wiki al azar